Romania CSR Index analizeaza performanta si nivelul de transparenta privind Sustenabilitatea Corporativa in randul companiilor care au peste 500 de angajati in Romania sau al companiilor care opteaza pentru participarea in procesul de evaluare pentru acest index, chiar daca au sub 500 de angajati.
Informatiile analizate se refera atat la guvernanta corporativa si aspecte privind diversitatea cat si la aspecte care reflecta impactul economic, de mediu si social al companiei evaluate.
Romania CSR Index 2019 are 10 sectiuni:
Guvernanta Corporativa
Politica privind Diversitatea
Impactul Economic
Mediul Inconjurator
Drepturile Omului si Politica Anticoruptie
Responsabilitatea fata de Angajati
Marketing & Creating Awareness
Investitii in Comunitati
Lantul de Aprovizionare
Aspectele Materiale: imbunatatiri, obiective asumate si obiective indeplinite
Rezultatele analizei vor fi comunicate public in cadrul conferintei “Best Practices in Romanian CSR” – Editia a IV-a, care va fi organizata in luna iulie, in Bucuresti.
Puteti afla mai multe informatii despre Romania CSR Index din 2019 din acest report: Report_Romania_CSR_Index_2019
Note privind Metodologia Romania CSR Index 2019:
Pentru analiza din 2019 se iau in calcul informatiile raportate de companii pentru anul 2017.
Pentru fiecare indicator inclus in primele 9 categorii, punctajul maxim acordat este de 2 puncte si este obtinut in conditiile in care compania a comunicat atat informatii textuale (1 punct) cat si indicatori de performanta (KPIs) (2 puncte).
La categoria a X-a, Aspectele materiale, se analizeaza un numar de 5 aspecte materiale si se acorda puncte in functie de informatii precum imbunatatirile inregistrate in comparatie cu anul anterior, obiectivele pe care compania si le-a asumat public si daca aceste obiective au fost atinse.
Referitor la primele 9 categorii, fiecare categorie in parte are o pondere diferita in functie de industria din care face parte compania. Aceasta pondere este esentiala pentru calcularea punctajului final al fiecarei companii. La finalul acestui calcul, primele 9 categorii au o pondere de 90% din punctajul final iar categoria a X-a are o pondere de 10% din punctajul final. In urmatorii ani, ponderea categoriei a X-a va creste treptat.
Punctajul pentru anumiti indicatori, marcati in fisa de evaluare cu mentiunea: „Relevanta pentru companie 0/1”, este calculat in functie de relevanta indicatorului respectiv pentru industria din care face parte compania. Mai exact, daca cel putin o companie din industria respectiva a publicat informatii despre acel indicator, aceasta companie primeste 1 punct sau 2 puncte, in functie de informatiile oferite, iar companiile care nu au publicat date, nu primesc puncte, deci sunt depunctate cand se calculeaza punctajul final. Daca nicio companie din industria respectiva nu a publicat date, indicatorul nu se ia in calcul pentru punctajul final si nicio companie nu este astfel depunctata.