Forumul internațional „Business-uri sustenabile” a reunit la Palatul Victoria aproape 100 de participanți

Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României a organizat marți, 8 noiembrie 2022, la Palatul Victoria, sala Transilvania, în parteneriat cu Asociația Community Links, Forumul internațional „Business-uri sustenabile – Raportări ESG”, dedicat strategiilor companiilor privind obiectivele de dezvoltare durabilă și raportării ESG (politici ale companiilor de mediu, sociale și de guvernanță).

Următoarea perioadă, până în 2024 și apoi până în 2026, va fi marcată de eforturi intense și transformări pentru companiile care urmează să facă tranziția către modele de operare responsabile și transparență prin conformarea cu noile cerințe europene de raportare nefinanciară.

„Rolul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă este să creeze acele instrumente care impulsionează toate segmentele sociale să își aducă contribuția la tranziția către sustenabilitate. Astăzi am avut o nouă discuție foarte utilă cu reprezentanții mediului de business pe tema raportărilor de sustenabilitate pe care le dorim transparente, unitare și accesibile. De aceea, am creat Codul Român al Sustenabilității pe baza experienței Germaniei. Vom avea o nouă directivă europeană care va reglementa și mai bine raportarea nefinanciară, așa că trebuie să sprijinim companiile să se pregătească pentru noua realitate. Deja am făcut publică și platforma online unde sunt disponibile criteriile de raportare pe care noi le propunem. Acolo se va putea face raportarea și vor putea fi consultate rapoartele de sustenabilitate de către toți cei interesați. Încercăm nu doar să fim conectați, ci chiar să facem câțiva pași înainte. Sunt convins că prin parteneriatele pe care le avem cu instituțiile publice sau companiile private active în acest domeniu vom reuși să creăm în România un context favorabil companiilor care își doresc să fie transparente cu privire la contribuția lor pentru o societate durabilă”, a declarat László Borbély, consilier de stat, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă.

Conferința a fost împărțită în 3 sesiuni. Prima fost dedicată intervențiilor despre importanța implementării Strategiei Naționale pentru Dezvoltare Durabilă 2030 și a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă și despre alinierea la standardele europene și internaționale. Cea de-a doua a fost o sesiune de dezbateri despre raportarea
ESG și noua Directivă europeană CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), precum și despre Codul Român al Sustenabilității. În final, au avut loc discuții și prezentări despre rapoartele de sustenabilitate ale companiilor, cum sunt elaborate strategiile și proiectele de sustenabilitate, ce probleme apar la implementare și ce
tendințe noi sunt în companii și în lume.

În cadrul evenimentelor au luat cuvântul:

• lideri ai instituțiilor publice centrale cu activitate în zona de raportări
• experți din instituțiile europene care reglementează raportarea nefinanciară: Elena Palomeque Pozas, policy coordinator în cadrul Comisiei Europene, Florian Denis, membru al Cabinetului Comisarului în cadrul căruia se elaborează noua directivă de raportare a sustenabilității, Saskia Slomp, CEO al grupului care elaborează standardele de raportare a sustenabilității;
• Reprezentanți ai mediului de business, directori din ministere, reprezentanți ai băncilor comerciale;
• CEO și reprezentanți de sustenabilitate, responsabili de proiecte, specialiști și reprezentanți ai ONG-urilor și ai finanțatorilor.

Scopul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă a fost ca printr-un eveniment deosebit, cu participare națională și internațională la cel mai înalt nivel, să faciliteze dialogul dintre autorități, mediul privat, specialiști în sustenabilitate și societatea civilă și să detalieze ce este raportarea ESG, care sunt etapele de implementare, care vor fi principalele schimbări, conform noii Directive europene CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), aplicabilă din 2024. În cadrul acestui forum s-a dezbătut cum se schimbă politicile, strategiile companiilor și modul de raportare pentru a implementa obiective de sustenabilitate atât în activitatea proprie, cât și în relațiile cu decidenții și cu publicul larg și a fost prezentat ce fac autoritățile, prin Departamentul de Dezvoltare Durabilă, pentru a creiona cadrul pentru desfășurarea acestui proces.

Forumul a fost organizat ca parte din acțiunile întreprinse de către Departamentul de Dezvoltare Durabilă pentru punerea în aplicare a Strategiei Naționale pentru Dezvoltare Durabilă a României 2030, vizând Obiectivul de Dezvoltare Durabilă (ODD) 8 referitor la munca decentă și creșterea economică, ODD 13 privind acțiunea în domeniul schimbărilor climatice și ODD 17 referitor la parteneriatele pentru realizarea obiectivelor.

Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României a organizat marți, 8 noiembrie 2022, la Palatul Victoria, sala Transilvania, în parteneriat cu Asociația Community Links, Forumul internațional „Business-uri sustenabile – Raportări ESG”, dedicat strategiilor companiilor privind obiectivele de dezvoltare durabilă și raportării ESG (politici ale companiilor de mediu, sociale și de guvernanță).

Următoarea perioadă, până în 2024 și apoi până în 2026, va fi marcată de eforturi intense și transformări pentru companiile care urmează să facă tranziția către modele de operare responsabile și transparență prin conformarea cu noile cerințe europene de raportare nefinanciară.

„Rolul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă este să creeze acele instrumente care impulsionează toate segmentele sociale să își aducă contribuția la tranziția către sustenabilitate. Astăzi am avut o nouă discuție foarte utilă cu reprezentanții mediului de business pe tema raportărilor de sustenabilitate pe care le dorim transparente, unitare și accesibile. De aceea, am creat Codul Român al Sustenabilității pe baza experienței Germaniei. Vom avea o nouă directivă europeană care va reglementa și mai bine raportarea nefinanciară, așa că trebuie să sprijinim companiile să se pregătească pentru noua realitate. Deja am făcut publică și platforma online unde sunt disponibile criteriile de raportare pe care noi le propunem. Acolo se va putea face raportarea și vor putea fi consultate rapoartele de sustenabilitate de către toți cei interesați. Încercăm nu doar să fim conectați, ci chiar să facem câțiva pași înainte. Sunt convins că prin parteneriatele pe care le avem cu instituțiile publice sau companiile private active în acest domeniu vom reuși să creăm în România un context favorabil companiilor care își doresc să fie transparente cu privire la contribuția lor pentru o societate durabilă”, a declarat László Borbély, consilier de stat, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă.

Conferința a fost împărțită în 3 sesiuni. Prima fost dedicată intervențiilor despre importanța implementării Strategiei Naționale pentru Dezvoltare Durabilă 2030 și a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă și despre alinierea la standardele europene și internaționale. Cea de-a doua a fost o sesiune de dezbateri despre raportarea
ESG și noua Directivă europeană CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), precum și despre Codul Român al Sustenabilității. În final, au avut loc discuții și prezentări despre rapoartele de sustenabilitate ale companiilor, cum sunt elaborate strategiile și proiectele de sustenabilitate, ce probleme apar la implementare și ce
tendințe noi sunt în companii și în lume.

În cadrul evenimentelor au luat cuvântul:

• lideri ai instituțiilor publice centrale cu activitate în zona de raportări
• experți din instituțiile europene care reglementează raportarea nefinanciară: Elena Palomeque Pozas, policy coordinator în cadrul Comisiei Europene, Florian Denis, membru al Cabinetului Comisarului în cadrul căruia se elaborează noua directivă de raportare a sustenabilității, Saskia Slomp, CEO al grupului care elaborează standardele de raportare a sustenabilității;
• Reprezentanți ai mediului de business, directori din ministere, reprezentanți ai băncilor comerciale;
• CEO și reprezentanți de sustenabilitate, responsabili de proiecte, specialiști și reprezentanți ai ONG-urilor și ai finanțatorilor.

Scopul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă a fost ca printr-un eveniment deosebit, cu participare națională și internațională la cel mai înalt nivel, să faciliteze dialogul dintre autorități, mediul privat, specialiști în sustenabilitate și societatea civilă și să detalieze ce este raportarea ESG, care sunt etapele de implementare, care vor fi principalele schimbări, conform noii Directive europene CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), aplicabilă din 2024. În cadrul acestui forum s-a dezbătut cum se schimbă politicile, strategiile companiilor și modul de raportare pentru a implementa obiective de sustenabilitate atât în activitatea proprie, cât și în relațiile cu decidenții și cu publicul larg și a fost prezentat ce fac autoritățile, prin Departamentul de Dezvoltare Durabilă, pentru a creiona cadrul pentru desfășurarea acestui proces.

Forumul a fost organizat ca parte din acțiunile întreprinse de către Departamentul de Dezvoltare Durabilă pentru punerea în aplicare a Strategiei Naționale pentru Dezvoltare Durabilă a României 2030, vizând Obiectivul de Dezvoltare Durabilă (ODD) 8 referitor la munca decentă și creșterea economică, ODD 13 privind acțiunea în domeniul schimbărilor climatice și ODD 17 referitor la parteneriatele pentru realizarea obiectivelor.

Coca-Cola HBC România publică cel de-al optulea raport de sustenabilitate: progrese constante în utilizarea eficientă a resurselor și angajament ferm pentru viitor

București, 9.11.2022. Coca-Cola HBC România, liderul industriei locale de băuturi, publică cel mai recent raport de sustenabilitate, document care prezintă o imagine de ansamblu despre viziunea companiei pentru dezvoltarea durabilă, obiectivele și etapele urmărite, pe baza rezultatelor non-financiare pentru anul 2021.

Coca-Cola HBC România este prima companie locală, din industria FMCG, care a realizat un raport de sustenabilitate la standarde internaționale și printre primele companii locale care au prezentat public un astfel de raport.

De-a lungul ultimilor ani, practicile sustenabile au adus companiei Coca-Cola HBC România o serie de recunoașteri, una dintre cele mai relevante fiind titlul de Cea mai sustenabilă companie din România (conform studiului Romania CSR/CST Index, realizat de agenția independentă The Azores), obținut șase ani la rând (2016 – 2021).

”Suntem prima companie din industria FMCG care a realizat un raport de sustenabilitate. Raportăm transparent și la standarde internaționale, urmărind ca rezultatele noastre de sustenabilitate să poarte amprenta unei schimbări în bine. Sustenabilitatea și raportarea performanțelor non-financiare presupun să fim exigenți cu noi, să ne întrebăm în permanență ce putem face mai mult și mai bine, să acționăm curajos. Evaluarea ne ajută să ne îmbunătățim performanțele și să calibrăm eforturile. Investim și inovăm constant pentru a atinge ținte ambițioase și ne implicăm întreaga echipă în această călătorie. Fiecare progres anual, fie că vorbim despre consumul de resurse, de proiecte pentru comunitate – are în spate investiții și angrenează o echipă dedicată, iar angajamentul nostru este ferm: nu ne oprim aici. Vom încerca să fim azi mai buni decât ieri și mâine mai buni decât azi” – Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

Obiectivul companiei este de a se îndrepta, an de an, către o activitate și mai responsabilă din perspectivă de mediu, socială și economică, în colaborare cu societatea și cu partenerii de business.

O amprentă locală puternică

Modelul de business al companiei Coca-Cola HBC România urmărește să creeze valoare în economia locală, printr-o prezență puternică pe piață, parteneriate locale și investiții.

• Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție, exportând în alte 14 țări.
• Întregul portofoliu de băuturi răcoritoare vine în ambalaje 100% reciclabile.
• Coca-Cola HBC folosește rPET (PET reciclat) pentru 20% din totalul portofoliului îmbuteliat în PET.
• Coca-Cola HBC România are 83.000 de clienți și un portofoliu de băuturi divers, care acoperă toate nevoile de consum.
• Activitatea companiei susține business-urile autohtone, 85% dintre furnizori fiind companii locale.
• O echipă de 1.455 angajați direcți, în cele 3 fabrici, în echipele de vânzări și în sediul central.

Investiții în pregătirea și dezvoltarea echipei, diversitate și incluziune

Coca-Cola HBC România investește în pregătirea și în dezvoltarea oamenilor, oferindu-le constant oportunități de perfecționare a aptitudinilor, și cultivă diversitatea, incluziunea și egalitatea de șanse.

• Coca-Cola HBC Sales Academy, un program intern de training și dezvoltare dedicat echipei de vânzări.
• Leader Labs și Guiding Coalitions, programe menite să dezvolte capabilitățile de Agile și strategic leadership ale echipei de management.
• 47% din rolurile de management sunt ocupate de femei.

Grijă pentru mediu și resurse

Gestionarea responsabilă a apei și reducerea consumului în procesul de producție reprezintă o direcție prioritară de sustenabilitate pentru Coca-Cola HBC România.

• Coca-Cola HBC România a redus cu 6,34% consumul de apă necesar producerii unui litru de băutură răcoritoare, din 2017 până în 2021.
• Singurul producător de băuturi din România care deține certificarea Alliance for Water Stewardship pentru toate fabricile sale, cea mai importantă certificare pentru companiile care își propun un management eficient al apei.

Investiții în eficientizarea consumului energetic & reducerea emisiilor generate

În 2021, Grupul Coca-Cola HBC și-a asumat angajamentul NetZeroby40, care presupune reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. În România, inițiativele implementate pentru a îndeplini această țintă includ:

• Utilizarea în proporție de 100% de energie electrică din surse regenerabile și curate.
• Creșterea gradului de utilizare a PETului reciclat (rPET) în producția de noi ambalaje.
• Înlocuirea echipamentelor frigorifice cu variante mai eficiente energetic. Ca urmare, 42% din echipamentele frigorifice ale companiei, aflate în locațiile clienților, consumă în prezent cu 50% mai puțină energie decât în trecut.

În ceea ce privește gestionarea sustenabilă a ambalajelor, viziunea companiei, O lume fără deșeuri, presupune inițiative care vizează întreg ciclul de viață al unui ambalaj, de la design, la colectare și reciclare. Principalele angajamente:

• Recuperarea și reciclarea unei cantități de ambalaje egale cu cea pe care compania o pune pe piață, până în 2030.
• Creșterea utilizării PET-ului reciclat în ambalaje la 35% până în 2025 și 50% până în 2030.
• 100% ambalaje reciclabile, până în 2025.

Implicare constantă în comunitate

Cu misiunea de a lăsa o lume mai bună După Noi, sub platforma cu acest nume și alături de partenerii săi, Coca-Cola HBC România s-a implicat în comunitate și în 2021, prin programe de susținere a categoriilor vulnerabile sau a tinerilor, dar și prin campanii de conștientizare a publicului larg, cu obiectivul de colecta corect, separat, deșeurile reciclabile.

 7.336 tineri susținuti prin programul ”La TINEri este puterea”, prin organizarea unor cursuri de dezvoltare personală și profesională.
• Peste 860 de persoane au reușit să se angajeze, cu sprijinul consilierilor programului ”Lucrez din nou”, doar în 2021.
• Peste 15.000 de consumatori implicați în colectarea separată a deșeurilor, în cadrul proiectelor de conștientizare.
• 34 tone deșeuri reciclabile colectate în 2021 prin rețeaua de containere inteligente, Big Belly, în București.

Raportul de Sustenabilitate al Coca Cola HBC România este disponibil integral aici.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și băuturi alcoolice premium. Generăm valoare pentru toți partenerii noștri prin susținerea dezvoltării socio-economice a comunităților unde ne desfășurăm activitatea și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii.

Lider al industriei locale de băuturi, Coca-Cola HBC România este un contributor important la economia locală. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform ‘Romania CSR Index / Romania CST Index’, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați https://ro.coca-colahellenic.com/ro/media.

Metropolitan Life lansează raportul anual de sustenabilitate

Cel mai recent raport evidențiază strategia integrată a companiei MetLife de a construi un viitor mai sustenabil

București, Iunie 24, 2022 — Raportul anual de sustenabilitate al MetLife, publicat astăzi, prezintă modul în care compania continuă să integreze sustenabilitatea în cadrul operațiunilor sale, inclusiv prin angajamentele sale privind diversitatea, echitatea și incluziunea (DEI) pentru 2030.

În raport, MetLife oferă, de asemenea, informații cu privire la angajamentul său de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră (GES) în cadrul operațiunilor globale ale companiei și al portofoliului general de investiții până în 2050 sau mai devreme*. Obiectivul zero emisii nete se bazează pe angajamentele de sustenabilitate existente ale MetLife pentru 2030, care includ 11 obiective climatice stabilite în 2020, precum și un set solid de angajamente în aria programelor de diversitate, echitate și incluziune pentru 2030, stabilite în Martie 2022. Componentele financiare ale angajamentelor pentru diversitate, echitate și incluziune, totalizează peste 2,5 miliarde USD până în 2030.

“Scopul nostru – mereu alături de tine pentru a construi un viitor mai încrezător – este esențial pentru strategia noastră de business, fiind, de asemenea, și în centrul misiunii noastre de sustenabilitate,” a declarat Președintele și CEO-ul MetLife, Michel Khalaf. “Pentru MetLife, calea către un viitor mai încrezător este clară: aplicarea resurselor noastre de amploare pentru a construi o societate mai incluzivă și mai echitabilă, pentru a promova oportunități economice, pentru a crea o planetă mai sănătoasă și pentru a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea tuturor oamenilor.”

Recunoscând legătura indisolubilă dintre problemele sociale și cele de mediu, MetLife se implică prin intermediul echipei, al produselor și serviciilor oferite, cât și al investițiilor, pentru a aborda holistic nevoile comunităților din întreaga lume. Printre exemplele prezentate în raportul MetLife, se numără:
• Alocarea a peste 6 miliarde de dolari în noi investiții ecologice și peste 1 milion de dolari, alocați prin intermediul Fundației MetLife, pentru proiecte legate de schimbările climatice.
• Neutralizarea emisiilor de carbon, focus pe care compania MetLife îl are de când a devenit primul asigurător din SUA cu acest statut, obținut în 2016.
• Reducerea emisiilor de GES cu 21% în perioada 2020 – 2021 și plantarea a peste 200.000 de copaci în întreaga lume din anul 2020 până în prezent.
• Obținerea performanțelor de top în industrie pentru diversitatea forței de muncă din punct de vedere etnic și rasial în SUA și pentru angajații de sex feminin la nivel global.
• Aderarea la Campania pentru Drepturile Omului a Coaliției de Afaceri pentru Legea Egalității.
• Extinderea programului de sponsorizare a talentelor companiei, EXCELERATE, la nivel global, pentru a avansa dezvoltarea liderilor cu potențial ridicat.

• Îndeplinirea angajamentului pe trei ani, de către Fundația MetLife, de a investi 5 milioane de dolari pentru promovarea echității rasiale în Statele Unite ale Americii.

“În calitate de asigurator global, ne-am angajat să servim și să aducem binele în comunitățile noastre, de mai bine de 150 de ani”, a declarat Jon Richter, Chief Sustainability Officer MetLife. “Prin alinierea eforturilor noastre la obiectivele de dezvoltare sustenabilă ale ONU și prin încorporarea sustenabilității în business-ul nostru, înregistrăm un impact real astăzi, dar și pe termen lung.”

Pentru a citi Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2021 și pentru a afla mai multe despre angajamentele și progresele înregistrate de MetLife, vizitați pagina https://sustainabilityreport.metlife.com/report/.

# # #

*În 2022, MetLife, Inc. și-a luat angajamentul de a duce promisiunea companiei privind neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon cu un pas mai departe, prin direcționarea emisiilor nete zero pentru operațiunile globale și portofoliul său de investiții în cont general până în 2050 sau mai devreme. Angajamentul net zero se aplică emisiilor de GES provenite de la birourile deținute și închiriate de MetLife, Inc. din întreaga lume, flotelor de automobile, călătoriilor de afaceri ale angajaților și activelor din portofoliul general de investiții al MetLife, care include conturile generale ale filialelor companiei de asigurări MetLife, Inc. deținute integral, unde sunt disponibile metodologii și date. Emisiile sunt urmărite și raportate în conformitate cu Protocolul Privind Gazele cu Efect de Seră. Citiți mai multe despre angajamentele MetLife privind schimbările climatice online. Informații suplimentare despre portofoliul general de investiții al contului MetLife sunt disponibile aici. MetLife se angajează să identifice, să măsoare și să analizeze datele climatice, precum și riscurile și oportunitățile, pe măsură ce standardele și măsurătorile evoluează. În timp ce tehnologiile exacte, politicile și strategiile pentru a ajunge la zero emisii nete de gaze cu efect de seră, nu sunt cunoscute în acest moment și rămân multe incertitudini, MetLife va continua să depună eforturi pentru a fi o forță a binelui în lume.

Despre Metropolitan Life

MetLife, Inc. (NYSE: MET), prin filialele și afiliații săi („MetLife”), este una dintre cele mai importante companii de servicii financiare din lume, oferind asigurări, anuități, beneficii pentru angajați și gestionarea activelor pentru a-și ajuta clienții individuali și instituționali să pășească cu încredere în viitor. Fondată în 1868, MetLife are operațiuni în peste 40 de piețe la nivel global și deține poziții de lider în Statele Unite, Japonia, America Latină, Asia, Europa și Orientul Mijlociu. Pentru mai multe informații, vizitați www.metlife.com.
În România, Metropolitan Life are peste 23 ani de activitate pe piața de asigurări de viață. Peste 3 milioane de clienți beneficiază de asigurări de viață și pensii private obligatorii oferite de Metropolitan Life la nivel local.

Declarații anticipative

Declarațiile anticipative din acest comunicat de presă, folosind cuvinte precum “angajament”, “promisiune”, “total” și “voință” se bazează pe ipoteze și așteptări care implică riscuri și incertitudini, inclusiv “Factorii de risc” pe care MetLife, Inc. îi descrie în dosarele Comisiei pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA. Rezultatele viitoare ale MetLife ar putea diferi și nu întreprinde nicio obligație de a corecta sau actualiza oricare dintre aceste declarații.

FUNDAȚIA METLIFEMETROPOLITAN LIFERAPORT DE SUSTENABILITATE

E.ON România și-a publicat Raportul de sustenabilitate pe anul 2021

Companiile E.ON din România, anul trecut, au contribuit la susținerea economiei locale prin cooperarea cu peste 900 de furnizori direcți, respectiv cu aproape 2.300 de furnizori de produse și servicii de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. Suma plăților efectuate către aceștia s-a ridicat la aproximativ un miliard de ruble rusești, potrivit raportului de sustenabilitate al E.ON.

Suma nu include valoarea achizițiilor de energie electrică și gaze naturale, care sunt destinate pentru aproximativ 3,4 milioane de clienți din România. În 2021, 56% dintre furnizorii noi au fost selectați pe baza criteriilor de mediu, în creștere cu 5% față de anul precedent.

„Prin domeniul de aplicare al activităților noastre locale, susținem afacerile și locurile de muncă din România. În același timp, suntem responsabili de promovarea dezvoltării durabile în mediul extern. Prin urmare, ne așteptăm ca partenerii noștri să îndeplinească și standarde adecvate pentru ESG (de mediu, Social și de guvernare), inclusiv respectarea drepturilor omului.”, spune Volker Ravel, Managing Director al Grupului E.ON România.

E.ON a fost și anul trecut unul dintre cei mai mari contributori la bugetul de stat al României, cu o valoare totală de peste 1 miliard de lei taxe și impozite, ceea ce înseamnă o creștere de 24 la sută a contribuțiilor față de 2020.

În cei 16 ani de prezență în România, taxele plătite de grupul E.ON la bugetul de stat au depășit 11,8 miliarde lei.

„Numai în 2021 am investit 644 de milioane de lei, în creștere cu 24% față de anul precedent și aproape dublu față de investițiile făcute în 2019. Investițiile noastre în rețele sunt vitale pentru tranziția la energia verde, oferind în același timp rezultate notabile și îmbunătățiri tangibile ale calității serviciilor pentru clienți”, a adăugat Volker Ravel.

Numărul de consumatori conectați la rețelele Delgaz Grid a crescut de 25 de ori față de anul precedent, ajungând la 1.675 la sfârșitul anului 2021.

Sursa

E.ON ROMÂNIARAPORTUL DE SUSTENABILITATE 2021

Secom® Healthcare Group lansează primul raport de sustenabilitate

București, 4 octombrie 2022 – Secom® Healthcare Group, lider de autoritate pe piața de suplimente alimentare din România, publică primul raport de sustenabilitate, care prezintă o analiză completă și transparentă a activității derulate între ianuarie 2020 – decembrie 2021, din perspectiva impactului social, economic și de mediu, precum și obiectivele asumate pentru perioada următoare, pentru creșterea sustenabilă a companiei.

„Am ales să începem acest proces în mod voluntar, deși nu intrăm sub incidența legislației privind raportarea non-financiară, deoarece credem că fiecare dintre noi, persoană fizică sau companie, indiferent de dimensiunea activității sale economice, are responsabilitatea de a lăsa o lume mai bună generațiilor viitoare”, declară Lucia Costea, cofondator și CEO Secom® Healthcare Group.

Raportul Alegem responsabil pentru un viitor mai sănătos a fost realizat după standardele internaționale Global Reporting Initiative (GRI), împreună cu echipa de consultanți The CSR Agency, și este rezultatul unei analize complexe, care a implicat consultarea a peste 1340 de stakeholderi externi și interni și radiografierea profundă a activității companiei desfășurate în 2020 și 2021. Principalele concluzii ale analizei sunt:

Alegeri responsabile pentru o economie sustenabilă

• Secom® Healthcare a generat în 2021 vânzări nete de 172 de milioane lei (~35 mil EUR), +10% față de 2020, continuând evoluția constantă double digit din ultimii 18 ani
• A investit 2,8 milioane de lei în perioada 2013-2021 în dezvoltarea rețelei proprii de 13 magazine fizice Secom în 11 orașe din toată țara
• A contribuit cu 44,4 milioane lei la bugetul de stat în 2020 și 2021
• 94,3% din furnizorii colaboratori Secom® din 2021 au fost furnizori locali, ponderea cheltuielilor cu aceștia fiind de 35,1%, deoarece, din dorința de a oferi consumatorilor cele mai bune produse de la nivel global, compania a ales să importe mare parte din portofoliu de la producători internaționali.
• Producătorii de la care Secom® importă produsele din portofoliu dețin înalte certificări în domeniu și investesc substanțial în cercetare și dezvoltare. Ponderea cheltuielilor cu producătorii internaționali de produse a fost de 64,9% în 2021.

Alegeri responsabile pentru o societate sănătoasă

• Toți producătorii Secom® sunt certificați la nivel internațional – ISO, GMP, NSF – certificări care atestă calitatea, eficiența și siguranța produselor
• Compania a derulat, în ultimii cinci ani, cinci studii observaționale cu instituții medicale de renume din România, care dovedesc eficiența celor cinci produse analizate
• Secom® a investit 1,86 mil. lei în ultimii șapte ani în proiecte de educare pentru încurajarea consumului informat de suplimente și a unui stil de viață sănătos
• 42 de consultanți Secom® au oferit peste 38.000 de ore de consultanță gratuită clienților care au vizitat magazinele Secom® în 2020 și 2021.

Alegeri responsabile pentru dezvoltarea echipei

• Echipa Secom® număra 179 de oameni în 2021, în creștere cu 10,5% față de 2020
• Compania a alocat 23,8 milioane lei în 2021 pentru salariile echipei, + 26,5% față de 2020
• 55% dintre pozițiile de management din Secom® au fost ocupate de femei în 2021
• Secom® a alocat 858.000 lei în traininguri pentru dezvoltarea echipei în 2020 si 2021 și a oferit 1170 de ore de workshopuri de wellbeing și susținere în perioada pandemiei (pe teme legate de nutriție, echilibru psihoemoțional, educație financiară)
• Compania a alocat în 2021 un buget de beneficii flexibile de 400 lei/lună/membru al echipei, pe lângă alte beneficii speciale: bonus de performanță, abonament medical – inclusiv pentru familie, asigurare de viață și accidente, reduceri la produsele din portofoliu, sesiuni de psihoterapie, stimulente financiare pentru colegii care au contribuit la recrutarea unui coleg în echipă, primă de loialitate etc.

Alegeri responsabile pentru comunitate

• Secom® a susținut financiar, cu produse și/sau acțiuni de voluntariat 42 de organizații în 2020 și 2021: 27 ONG-uri, 13 spitale, o unitate de învățământ și o federație sportivă
• Bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar a fost de 481.235 lei în 2020 și 2021
• În 2021, în urma consultării stakholderilor, Secom® a definit o strategie de investiții comunitare concentrată pe 3 piloni direct legați de 3 Obiective de Dezvoltare Durabilă: sănătate și bunăstare, educație de calitate, producție și consum responsabile
• În 2021, Secom® a demarat un program intern de implicare socială Împreună în slujba binelui în care echipa a înscris 34 de proiecte sociale, din care au fost alese prin vot imparțial 7 proiecte pe care compania le susține în 2022.

Cum am ales responsabil pentru un mediu curat

• Au fost recuperate 100% din ambalajele produselor puse pe piață de Secom® atât în 2020, cât și în 2021, deși obligația legală e de 55%
• Consumul de energie raportat la cifra de afaceri a scăzut cu 39% în 2021 față de 2020
• Ambalajele pentru 31,25% din totalul suplimentelor din portofoliul Secom® sunt fabricate din 97% plastic reciclat post-consumator
• Toate cosmeticele Andalou Naturals din portofoliu sunt certificate Cruelty-Free și Fair Trade
• Ceaiurile din gama TEALIA® sunt certificate „Ozone Friendly”, certificare ce confirmă respectarea celor mai înalte standarde de mediu.

Acestea sunt doar o parte dintre realizările care descriu performanța Secom® în direcția dezvoltării durabile, mai multe detalii fiind oferite în cadrul raportului de sustenabilitate 2020&2021 .

La Secom® ne-am asumat misiunea de a ajuta oamenii să aibă o viață echilibrată, sănătoasă, prin produse și servicii de înaltă calitate, inovatoare și de încredere. Pentru a influența în continuare tot mai multe vieți, dorim să ne dezvoltăm cât mai responsabil. Acest prim raport este un nou pas important în această direcție. Suntem conștienți că mai avem multe de făcut, că nu va fi un drum ușor, dar suntem convinși că beneficiile generate de măsurile pe care ni le-am asumat, vor crea valoare deopotrivă pentru Secom® și pentru toți stakeholderii noștri. Promisiunea noastră este că acesta nu va fi un demers unic, ci vom continua să ne analizăm și monitorizăm performanța de sustenabilitate, pentru a putea lua cele mai bune decizii, atât pentru companie, cât și pentru cei din jurul nostru”, a adăugat Lucia Costea, cofondator și CEO Secom® Healthcare Group.

Publicarea primului raport de sustenabilitate vine să întărească angajamentul Secom® Healthcare Group de a rămâne o organizație transparentă și deschisă, un partener de încredere pentru toți stakeholderii, un contributor activ la economia locală și un membru implicat al comunității. Toate aceste promisiuni sunt susținute de acțiuni concrete: oferirea unor produse de calitate superioară capabile să susțină un stil de viață sănătos; promovarea acestora în mod responsabil și etic – inclusiv prin continuarea inițiativelor de educare care încurajează consumul responsabil de suplimente alimentare; urmarea unor practici transparente și integre în relațiile cu partenerii de afaceri și mediul profesional. Nu în ultimul rând, Secom® își propune să mențină un mediu de lucru constructiv, care susține dezvoltarea profesională a oamenilor din echipă; să ia măsuri de reducere a impactului asupra mediului, prin utilizarea de materiale reciclate în ambalajele produselor brandului propriu Good Routine® și să aibă o implicare puternică în proiecte cu impact în societate.

Strategia de sustenabilitate a Secom® Healthcare Group se concentrează pe 5 direcții prioritare de acțiune: Etică pentru performanță în afaceri, Calitate pentru sănătate, Dezvoltare pentru echipă, Implicare pentru comunitate, Eficiență pentru mediu, pe fiecare dintre acestea compania asumându-și obiective concrete, pe termen scurt, mediu și lung, care se regăsesc în cadrul raportului de sustenabilitate 2020 & 2021 – paginile 112-121.

Despre Secom Healthcare Group

Secom® Healthcare Group este lider de autoritate în soluții de medicină integrativă, care și-a construit pe piața din România o reputație solidă în domeniul importului și comercializării de produse naturale premium pentru sănătate și frumusețe cu ingrediente studiate, certificate și brevetate la nivel global.

Grupul este alcătuit din 3 diviziii: Secom® – divizia business-to-business care gestionează portofoliul de import, Secom® Retail – divizia de business-to-consumer care coordonează lanțul de 16 magazine fizice Secom și e-shop-ul secom.ro și Good Routine® – brandul propriu de suplimente alimentare.

Secom® Healthcare Group are în prezent o echipă de 200 de oameni și un portofoliu propriu și exclusiv de peste 400 produse premium din trei categorii: suplimente alimentare, ceaiuri și cosmetice naturale, realizate de producători internaționali de renume.

Mai multe detalii pe www.secom-healthcare.com.

Raportul „Limitarea schimbărilor climatice și a impactului lor: o abordare integrată pentru România” a fost lansat

7 septembrie 2022 – Președintele României, Klaus Iohannis, este implicat activ în eforturile naționale și internaționale de combatere a schimbărilor climatice și de consolidare a politicilor publice care să facă posibilă tranziția climatică. În acest sens, Președintele României a decis înființarea unui grup de lucru care și-a desfășurat activitatea pe această problematică, în decursul anului 2022, la nivelul Administrației Prezidențiale, sub coordonarea Departamentului Climă și Sustenabilitate.

Format din experți români din țară și din străinătate, grupul de lucru a identificat o serie de provocări la adresa României în contextul schimbărilor climatice, precum și un set de măsuri pentru a răspunde eficient acestora, toate reunite în Raportul „Limitarea schimbărilor climatice și a impactului lor: o abordare integrată pentru România”. Acest Raport a fost lansat în dezbatere publică joi, 8 septembrie 2022, în cadrul unui eveniment care a fost găzduit la Palatul Cotroceni.

Studiile științifice și fenomenele meteo atipice care se manifestă din ce în ce mai des – valuri de căldură extremă, secetă istorică și incendii de vegetație în perioada recentă – indică accelerarea încălzirii globale cu implicații negative tangibile și incontestabile asupra țării noastre.

Abordarea adecvată a tranziției climatice are ca efecte atât asigurarea unui mediu sănătos și prevenirea unor fenomene meteo extreme și a unor dezastre naturale asociate, cât și accesul extins la energie nepoluantă, crearea de locuri de muncă și creșterea economică verde.

Pentru a beneficia de efectele pozitive ale tranziției climatice, este necesară o abordare holistică, cu politici publice bazate pe date și știință, ca răspuns la evoluțiile internaționale și la Pachetul „Fit for 55”. Prin Raportul elaborat, grupul de lucru înființat la nivelul Administrației Prezidențiale contribuie la definirea unei abordări integrate la nivel național.

Lansarea în dezbatere publică a Raportului pentru o perioadă de o lună de zile presupune centralizarea punctelor de vedere transmise în scris la adresa de e-mail clima@presidency.ro, precum și o serie de întâlniri cu entități interesate de domeniul schimbărilor climatice, reprezentanți ai mediului academic și de cercetare, ai mediului de business și ai ONG-urilor. Opiniile și contribuțiile constructive ale celor care își doresc să se angajeze în dezbatere vor genera îmbunătățirea măsurilor propuse în Raportul „Limitarea schimbărilor climatice și a impactului lor: o abordare integrată pentru România”.

Sursa articolului

Photo credit: unsplash.com